ja_mageia

Home Ciekawostki z biura Jak rozmawiać o pieniądzach z szefem?
Jak rozmawiać o pieniądzach z szefem?
sobota, 27 lutego 2010 18:48

Aby dostać podwyżkę, najpierw trzeba się o nią zwrócić. Choć wydaje się to oczywiste, to często pracownicy nie wychodzą z tego typu inicjatywą, wierząc, że dobre wyniki ich pracy zostaną zauważone, docenione i wyróżnione dodatkowym wynagrodzeniem.

Niestety, w większości przypadków pracodawca przyjmuje, że jeśli pracownik nie wnioskuje o wyższą pensję, oznacza to, że jest z niej zadowolony.

W dużych sformalizowanych firmach nie wystarczy znać się z szefem, czy mieć określony staż pracy, aby wynagrodzenie rosło. Zasada jest taka – nie dostaniesz więcej, jeżeli nie będziesz o to zabiegać. Im większa firma, tym więcej schodów trzeba pokonać, ale i tym więcej można ugrać. Trzeba tylko wiedzieć jak rozmawiać o pieniądzach. Liczy się siła konkretnych, najlepiej mierzalnych argumentów. Aby dobrze je dobrać, warto przeanalizować:
 
- długość doświadczenia zawodowego,
- wykształcenie,
- stanowisko i miejsce w strukturze firmy,
- wydajność i efektywność pracy,
- stopień ryzyka zawodowego,
- wyniki ocen okresowych/opinie przełożonych i współpracowników (ewentualnie zaufanie klientów),
- uczestnictwo w szkoleniach i kursach,
- szczególne sukcesy zawodowe,
- posiadane umiejętności przydatne na danym stanowisku (znajomość konkretnych programów komputerowych, języków obcych),
- podejmowanie się realizacji nowych projektów – tych zleconych i pochodzących z własnej inicjatywy,
- zwiększenie zakresu obowiązków (np. przejęcie ich po innym pracowniku),
- rozszerzenie obszaru odpowiedzialności,
- przyczynienie się do zwiększenia obrotów firmy.

Podstawą rozmowy o pieniądzach jest uświadomienie sobie, co możesz zaoferować pracodawcy. A to dlatego, że jeśli będziesz domagać się wyższej pensji, najważniejsze jest nie to, czy firmę na to stać, ale jakie swój wniosek uzasadnisz. Najbardziej przekonywującym argumentem są wyniki w pracy i przyczynianie się do zwiększenia zysków (lub obniżenia kosztów).

 
NoweBiuro.pl - Temat tygodnia
Portal biurowy nr 1
NoweBiuro.pl - Temat tygodnia
  • Planujemy biznes krok po kroku
    Nie jest prawdą że nie warto planować, gdyż nie można przewidzieć przyszłości,a czas poświęcany na to jest czasem straconym. To prawda, planowanie to przewidywanie, ale bez dobrego planu Twój biznes ma znacznie mniejsze szanse na sukces rynkowy.
  • Skuteczny menedżer
    Powołując się na jednego z najwybitniejszych teoretyków z dziedziny zarządzania, jakim jest Peter F. Drucker, można stwierdzić, że wymagania wobec fachowości i wiedzy menedżerów podwoiły się przez ostatnie półwiecze co pokolenie.
  • Zarządzanie projektami w biurze - część III
    Dziś ostatnia część naszego cyklu na temat zarządzania projektami w biurze. Przyszedł czas na realizację projektu i jego zamknięcie
W teatrze

- Proszę powiesić mój płaszcz.
- Nie powieszę. Nie ma pan wieszaczka...
- To za kaptur pani powiesi...
- Nie powieszę. Nie ma pan wieszaczka...
- Ale zaraz przedstawienie się zacznie!
- Nie zacznie się. Proszę spojrzeć - tam siedzą aktorzy i przyszywają wieszaczki...